söndag 30 augusti 2009

äntligen!

nu är det äntligen avklarat. döpte plutten igår. började dagen straxt eftr 7 då hedersgästen vaknade. hade satt kl på 07:45 så var inte så mkt tidigare. var nog för trött för att känna mig trött tror jag. hade legat vaken typ halva natten. var väl nervös antar jag. dopet var kl 11 så vi hade tänkt att komma iväg innan 10 nångång, men som alla småbarnsföräldrar vet så är det absolut ingen ide alls att planera när man kommer iväg. kom väl iväg 10 över 10 tror jag. inte för att det var caspers fel, men lättare att skylla på honom =) kom iaf bara till andra rondellen innan vi var tvungna att vända o hämta babysittern (som han såklart inte ens använde under dopkaffet...). kom iaf till kyrkan 20 minuter innan. hade gått fortare om Johan gasat på lite... men vi hann iaf tillslut. måste få skryta lite nu om min superduktiga son! sa knappt ett pip i kyrkan. o det där med vatten på huvudet var piece of cake. han hade nog helst av allt dykt ner i den där dopfunden o plaskat resten av dopet. så himla söt. gick riktigt bra faktiskt. i stort sätt alla som var bjudna kom så vi var straxt över 50 pers. blir så när man har stora släkter. har tyvärr inga bilder från kyrkan för ingen utav oss hade tänkt på att ge nån våran kamera oxå, men filmade allt iaf. kommer kort så småningom, när släktingarna börjar maila dom...
efteråt var vi i skolans matsal. var riktigt trevligt! hade varit nere på fredan o dukat o så. hade muffinsbuffé. hade 6 olika sorter, så kanske ni hade förstå varför jag började baka för typ 2 månader sen. Vart Dumle, Cheesekake, Tosca, Kladdkakor, Blåbär, Choklad och Hallon, och glutenfria till dom som behövde. måste ge mig själv en klapp på axeln för att jag faktiskt lyckades rätt bra med dom allihop. fick hjälp av mamma o svärmor oxå. så tackar för det!

Casper som höll på att somna i kyrkan till slutet, somnade straxt efter vi började fika. så han var riktigt utslagen efter allt ståhej. kan jag ju förstå. alla som tar kort, o slitter i honom o vill hålla o gulla. måste bli mkt för en liten plutt som han.

fick massa fina pressenter såklart! tackar så mkt för dom oxå. allt var mkt uppskattat men såklart finns det vissa saker som alltid sticker ut. farfar öppnade t.ex. ett sparkonto till honom. var riktigt bra tycker jag =) några av pressenterna var: 3 fotoalbum (men inget precis lika dant, så det var bra gjort!), kläder, en efterlängtad åkpåse till sittvagnen som snart kommer till användning, 2 supersöta sparbösor, en box med typ hälften av Disney DVD'rna, pengar och pressentkort på Babyland.

Anledningen till att det tog lite längre tid att komma iväg var att jag hade ett kusinbarn (jobbar på Kicks) som kom för att sminka mig och fixa mitt hår. är inte så himla bra på det själv, men tänkt att jag nog måste göra mig lite snygga till dopet iaf. försöka iaf. var riktigt bra. så tack så mkt för det J!


Ja, det var väl det jag hade o berätta idag. är så himla skönt att det är över. men var väldigt kul. speciellt att så många kunde komma. alltid kul att se släkt o vänner. ska kolla på Dopvideon nu. kanske är nåt som kommer upp så småningom.

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar