tisdag 18 augusti 2009

a walk in the park

Idag har det varit som vanligt. nästa iaf. började dagen en aning för tidigt. men det var ju iof för att vi (läs jag...) har börjat försök få Plutten att somna lite tidigare på kvällarna. förr har inte somnat innan 9 dom flesta kvällar. det är iof skönt för då kommer ju mamma inte upp fören 10 tiden typ =) men håller liksom inte i längden. har massa (2) läkarbesök framöver, som är typ vid 8 tiden. o så dags sover det lilla underverket fortfarande så tänkte att det kanske var dags att ändra läggdagstiden lite. inga protester från pluttens håll direkt men lite från mitt håll istället... är lite väl bortskämt med att han sover 12 timmar per natt =)
har varit ute o gått en sväng idag. vart aldrig nåt igår, var svart överallt. även om det aldrig kom nåt regn. men med min vanliga tur så börjar det alltid regna när jag går ut, även om det är klarblå himmel o sol. Plutten slog nog rekord igår i att somna på dom konstigaste ställena. Jag var i köket o bakade några av mina 300 muffinsar, diskmaskinen var på, radion var på o jag sjöng till allas förfäran, men han somnade på golvet...
satt o planerade ihop dopet lite mer igår oxå. hann med det medan han sov på förmiddan. fasen vad mkt det är man måste tänka på. hoppas att prästen hör av sig snart. är ju lite lost liksom. skulle behöver hur man gör med allt. psalmer, texter hit o ditt, dikter, ja typ allt med andra ord.
Här kommer några bilder från dagens promenad. måste ta hand om en tjurig plutt nu.
take care!





1 kommentar: