fredag 21 augusti 2009

Bäst musik just nu...?

Rix Fm? Nä, inte för min del iaf. är inte mkt till radiolyssnar ska väl erkännas men föredrar nog Mix Megapol om jag lyssnar på nåt. o varför tar jag då upp detta? jo, finns en väldigt bra anledning. det är augustifest här i stan nämligen. det är ju augusti o allt. fiffigt namn va? har väldans fantasi dom där som bestämmer. o då, som dom senaste åren, var det oxå Rix Fm festival. var massa artister på i vasaparken. stenmark, EMD, Måns, Lilli o Sussi o nåra till fjollor från Made in Sweden o några fjant dansare... iaf, var där med plutten o några kompisar igår kväll. pluttens första konsert! så här ser man ut då: det var väl helt ok. men dom väntar ju jämt med dom bästa artister till sist så dom hann vi ju aldrig o se. irriterande. men det som var ännu mer irriterande var mobilerna! höll på att bli galen! gick inte att ringa nånstans. vettefan om jag ens hade kommit fram till 112 om jag testat. hur jäkla irriterande som helst. speciellt eftersom Johan o jag inte hade gått tillsammans o skulle träffas när han kom ner typ en timme efter mig. var liksom 25 000 pers så var lite svårt att leta reda på varann, o jag hade ingen nyckel hem o allt vara bara skit rent ut sagt. efter 45 minuter fick han iaf iväg ett sms o jag lyckades efter mkt om o men svara o vi hittade varann.
så idag har vi spenderat dagen på marknaden. Johans mamma var med oxå, var trevligt. men hittade inte så himla mkt. vart en skylt till toadörren o en till ytterdörren. måste säga att det inte alls var lika mkt som det brukar. men är väl den där lågkonjokturer som spökar som vanligt.
prällen kommer imorgon o vi ska gå igenom dopet så måste se till att städa lite nu. måste ju vara snyggt när hon kommer!

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar