måndag 3 augusti 2009

bakmorsa!

Som ni alla kanske vet ska vi ju hålla dop om ett par veckor. o just nu håller jag på att baka arslet av mig, på ren svenska! häromdan vart det cheescake muffins, vart helt ok faktiskt, för att vara första gången i världshistorien jag gjorde dom. o så idag har jag gett mig på att göra dumlemuffins. måste bara få berömma mig själv o ge mig själv en klapp på axeln. jag är ju inte direkt nån hajare på att varken baka lr laga mat men börjar lära mig. var faktiskt riktigt gott. om ni vill testa själv så finns receptet här:

o så vill jag tips om en annan sak. har du småbarn där hemma som du inte vet vad du ska göra med ibland? typ måste underhålla dom med nåt medan man själv måste städa lr diska lr så? köp Baby Einstein på DVD!!! måste erkänna att jag har varit lite busig o laddat ner dom istället men det underhöll Casper i gott o väl en timme i förmiddags. hann med hur mkt som helst =) dom finns inte på så jätte många ställen. men ONOFF online butik har dom. finns typ 5 stycken på svenska. dom jag ladda ner är på engelska. så slår ju 2 flugor i en smäll o lär honom engelska från barnsben samtidigt som han tycker det är superroligt!


nu är det matdax. för mamma den här gången. blir nåt så avancerat på stekt lax med gammal potatis. men gud så gott det är!

take care!

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är. Synd bara att jag inte har möjlighet att komma och smaka dina skapelser på dopet :( Känns jättetråkigt, men har lite svårt att ta ledigt från jobbet då. Vi får ta igen det framöver istället. Kram

    SvaraRadera