torsdag 2 december 2010

hageby

har praktik den här veckan. är som sist, ute i hageby. hela andra sidan stan från oss. tog spånkan första dagarna, tog fan 40 minuter igenom hela stan. tar mindre än en kvart med bil. men va gör man inte för miljön.

om jag fick välja i framtiden, skulle jag aldrig välja att jobba där. tyvärr är det ju så att just hageby/navestad är norrköpings egna gethon. o det märks. familjerna till vissa barn har inte ens pengar att köpa riktiga vinterkläder till barnen. soligt men sant. finns dem som fortfarande kommer i vanliga tunna gympaskor och utan mössa o vantar. o det var nästan 20 minus idag!!!! tycker synd om dom. men jag har lärt mig hur mkt som helst den här veckan. det har gått mkt bättre än sist, o jag trivs mkt bättre. barnen har blivit mkt lugnare o bättre på bara dom få veckorna sen sist. är riktigt kul att se.
om man nu ska bli riktigt filosofisk, hade vi en föreläsning om just invandrare o gethon för för ett par veckor sen. kom o fundera på vilken jäkla tur man har haft i livet genom att bara vara född på "rätt ställe". slog mig oxå att när vi bodde i haga både vi på rätt sida. om man kom över andra sidan gamla e4, kom man plötsligt till marielund o "slummen". nä, gud va filosofisk jag blev nu, får sluta tänka så mkt!

i helgen som kommer ska vi förhoppnigvis äntligen göra om lite här hemma. tänkte möblera om lite, casper ska få ta vårat rum o så ska Johan o jag flytta ner i källaren istället. blir nog bättre, får casper lite större rum. han kommer ju inte få mindre saker o inte mindre heller för den delen.

blir en tidig kväll idag... jobbigt med praktik

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar