onsdag 8 december 2010

fuck you veolia transport!

så här i juletider är det bästa jag vet all julmusik. är nog det mysigast med alltihop. o snön såklart, som inte verkar ta slut just nu. får bara hoppas att den stannar kvar. så tänkte dela med mig av en av mina absolut favoriter. kan verkligen rekommendera hela skivan

Josh Groban - Noel.




Underbar julskiva. så nu sitter jag i min ensamhet o äter frukost o lyssnar på massa julmusik. ska väl försöka plugga lite så småningom, men har lite annat att ta hand om först. kan inte börja plugga så länge som det ser ut som det gör här hemma. sjuk egentligen. det är nu man ska åka iväg till skolan o plugga istället, men i det här vädret stannar jag hellre hemma. kämpade mig fram till spånkan igår i snöovädret, med casper på pulka. var liksom bara glöma att ta vagnen. hade inte gått. var asjobbigt med pulka, men det gick mkt bättre, o casper hade hur kul som helst. skitunge! :) självklart var inte spårvagnen i tid heller. stod o väntade i 20 minuter innan jag ringde johan o frågade va fan han hade gjort av spårvagnen. han sa att dom inte gick enligt tidtabellen, o kanske inte alls. nähä, tack för det då, tänkte jag. bussar då? dom måste ju liksom sätta ut reservbussar när spårvagstrafiken är inställd. nej, det finns inga bussar. tror att det är fler är jag som är jäkligt förbannade på kollektivtrafiken i peking för tillfället.

jag som då är lite mer insatt i det heller, eftersom man får höra det mesta från sambon, kan ju inte annat än att tycka synd om alla som jobbar på verkstan med att försöka få trafiken att fungera. för det första har veolia transport inköpsstop! säger sig självt att det inte går att laga nåt som är trasigt om man inte får köpa reservdelar. blir så förbannad är man hör passagera o framförallt chufförer själva som klagar så förbannat på att "dom i verkstan inte gör ett skit!" fuck you säger jag. börja med att svara på den här frågan: kan du själva laga din bil om du inte har pengar? har du 20 grader varmt i din bil när det 15 minus ute? kommer din bil att hålla värmen när du stannar en gång varje 200 meter o öppnar ALLA dörrar på din bil?! TÄNKT TILL INNAN NI ÖPPNAR MUNEN! finns för fan inga som jobbar så jävla mkt för att få det att fungera som gubbarna på verkstan. men det är inte så lätt när man inte FÅR göra nåt o det inte finns några PENGAR.

nu har jag vari tillräckligt förbannad. ska avsluta min frukost o vara "thankful"

It's up to us to be the change
And even though we all can still do more
There's so much to be thankful for

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar