fredag 17 december 2010

planerad operation

nu har jag tagit jullov. ja, egentligen redan igår kväll när jag lämnade in uppsatsen. idag fanns det nämligen inte tid för det. hade tid på ögonmottagningen med casper imorse.
måste säga att det gick helt ok. han var lite ledsen o grät imellanåt, men han fick mycke beröm iaf, det kunde ha varit värre. anledningen till att vi skulle dit var för att avgöra om han behövs opereras lr inte, pga att han skellar. så som det ser ut nu kommer han att opereras straxt efter sin 2 årsdag. ska bli skönt att få det gjort. är ju lite orolig för att han ska bli retad för att han skellar o så i skolan. o kanske till o med på förskolan. men nu gör om det ju förhoppningsvis så tidigt som möjligt. klara man är lite orolig för att han ska opereras, men det kommer ju bara hjälpa honom. redan från födseln hade har han haft problem med avståndsbedömmingen. märker det lite mer nu, när han är lite mer koordinerad han missar föremål ibland, om han t.ex. ska ta upp nåt.
jag har börjat jobba igen. inte på heltid men det räcker gått o väl. på posten som vanligt. sorterar julkort som aldrig förr. är riktigt skönt att göra nåt nytt faktiskt lr nytt o nytt, har ju gjort det förr, men nåt annat än det vanliga iaf. ska jobba idag med, får hoppas johan kommer hem bara så att jag kan åka. det jobbigast med att jobba just nu är att jag får så lite tid med casper. igår, träffade jag honom typ 1 timmar allt som allt. hämtade o lämnade honom på dagis o en halvtimme på kvällen innan han somnade. men nu blir det lite bättre. johan ska vara ledig hela nästa vecka o jag ska bara (?) jobba på kvällarna. får se hur det blir med det iof.
take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar