onsdag 29 december 2010

året som gått

Nu var det helt plötsligt slut på ännu ett år. kan knappt tro att det har gått så förbenat fort! vet, tjattar om det en hel del, men det är ju sant! man har blivit ytligare ett år äldre, för sista gången. efter nästa födelsedag tror jag nog att jag ska sluta fylla år. bara så ni vet!

julen är över för i år oxå. vi var som sagt hemma, var riktigt skönt. på förmiddan kommer Johans pappa o sambo o fikade. casper fick lite klappar redan då. han brydde sig inte så mkt efter att jag hade hjälp honom öppna den första. fick nämligen en blinkande o låtande ambulans. vad mer kan man behöva om man snart är 2 år? när dom hade åkt, o casper sov, tog jag o johan det mest lugnt i soffan o kollade på julfilm. mysigt. Johan åkte en sväng till kyrkogården för att tända ljus för Lotta. Hade gärna följt med, men kan ju liksom inte lämna casper här alldels själv. så jag fick roa mig med att skalla potatis o räkor istället.

mamma, pappa o bror kom straxt innan Kalle. såg det såklart! har ju sätt det hur många gånger som helst, men det är liksom ett måste på julafton. casper hann till o med se lite, men han var inte jätteintresserad. han hade nog för mkt energi. min mormor o farfar kom oxå för att fira med oss. precis lagom med folk måste jag säga.

efter en väldigt god julmiddag var det dags för julklapparna. vi hade till o med en tomte på besök. för casper skull såklart, men han brydde sig inte så mkt. han verkade mest tycka det var konstigt att morfar hade på sig ett stort vit skägg o pratade konstigt :) han hjälpte till att dela ut alla klappar, men det var bara morbror som fick dom.

självklart fick casper mest klappar. upptäckte rätt snabbt att han nog fick mer utav oss än vad som var tänkt. har ju köpt julklappar lite då o då, o det vart svårt att vet exakt hur mkt man hade köpt. men, men, han klagade nog inte. tänker inte gå igenom allt han fick, för då tar det nog en timme till att skriva, men favoriten var iaf en bok (såklart!) Här kommer Bussen. Är en Halvan bok. han är precis fascinerad av bussar för tillfället.
Jag är ledig från skolan fram till den 7, men har 2 tentor på 4 dagar, så ledig kan jag ju inte säga att jag är. jag borde egentligen plugga nu, men kan liksom inte hitta nån motivation. måste nog ta o ringa min gruppmedlemmar för att få en spark i baken. lr så får jag helt enkelt ta o åka till skolan o försöka sätta mig.
Take Care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar