söndag 11 juli 2010

till havs

sitter i soffan framför tven o väntar på att VM finalen ska börja. får se hur länge jag håller mig vaken. har varit dödstrött sen några timmar tillbaka. typ sen jag vaknade... nej då, inte riktigt men dagen har varit så förbannad varm så man blir ju trött bara utav att kolla ut.

vi har spenderat dagen på sjön. tog med oss mamma o pappa o åkte ut en sväng med båten. den lilla svängen vart 5 timmar lång. stannade till på en liten ö o badade, solade o grillade korv. casper har vant sig nu, så han tycker det är riktigt roligt att åka båt. det är riktigt lika roligt att gå i land eftersom det är så brant o bergit på dom flesta ställen. men idag lyckades vi hitta ett hyfsat bra ställe även för plutten. enda minuset var all koskit, men kan ju inte få allt här i världen.

plutten sover nu, la honom i källaren. stakarn har 31 grader varmt i sitt rum så tyckte inte att det var speciellt snällt o han honom där. imorgon blir det nämligen tidigt upp igen. får se hur det går, är väldigt länge sen nu. jag börjar nämligen halv 6 igen så det blir Johan som både lämnat o hämtar på dagis några veckor framöver. känns lite jobbigt, speciellt eftersom han inte trivs för 5 öre. o jag trivs inte heller där så det är skönt att vi inte bytte. taborgsberg är alldeles för stort för min smak o tydligen för pluttens oxå.


take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar