onsdag 14 juli 2010

bilvrak

igår var ingen bra dag. började väl rätt bra, var rätt pigg när jag vaknade. men sen gick det bara utför. började med att jag kraschade bilen på väg till jobbet. punka på båda däcken på högersida. vad är oddsen för det liksom? men nu var det ju iof så att jag var så förbannat klantig o körde i en gatstenskant. så jävla arg på mig själv.

så var bara att försöka få tag på Johan han vaknade såklart inte. så ringde mamma som ändå skulle upp snart (ska väl tilläggas att det här var 05:15 på morgonen). hon kom iaf o hämtad mig o skjutsade mig till jobbet. fick tag i Johan tillslut. slutade med att vi även fick dra upp pappa, som fick kom över hit så att casper inte var ensam hemma medan Johan åkte för att transportera bort bilen. stod på ett väldigt oläggligt ställe, så hade vart snygg om vi på råga av allt hade fått böter oxå. han fick iaf på nya däck o kunde få iväg bilen till jobbet. han kollade över den liten på kvällen o som tur är verkar det inte så om det vart några andra allvarliga skador på den, förutom att han drar så in i helvetet åt höger, men det gjorde han innan oxå. blir bara så förbannad på mig själv. så jävla onödigt. men inte mkt att göra åt nu, gjort är gjort.

dagen har iaf gått mkt bättre. på jobbet gick det i veldans fart idag (pratar inte hastighet på bilen nu...) o jag hann till o med tillbaka innan jag slutade. har inte hänt än om man säger så. o plutten hade haft det jättebra på dagis. skönt att det börjar gå bättre. han ska ju ändå gå några veckor till så vore jobbigt om han inte hade börja trivas.

vi hade även en mysig grillmiddag här hemma. var himla gott, speciellt eftersom jag inte hinner (kan inte direkt ta med mig micro i bilen heller) äta under arbetstid. blir bara ett par mackor o måltisersättningar. inte det bästa, men vad ska man göra?

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar