onsdag 16 juni 2010

renovering

nu har jag äntligen fått in renoveringsbilderna på datorn. tar ett tag med saker nu för tiden. är mkt att göra med jobb, barn o ett hus. idag har jag tagit hand om ännu lite ner ogräs. tar lite i taget, annars tröttnar jag så fort jag sätter mig ner. får ju passa på när det är sol ute oxå, så man kan bättra på brännan som inte ens är i närheten att börja existera ännu. har fan aldrig varit så här blek lagom till midsommar!
nästan vecka har vi semester. hur skönt som helst. får vi förhoppningsvis lite gjort här hemma. packa upp dom sista kartongerna o städa ordentligen. har inte gjort det sen vi flyttade in. känns liksom lite onödigt när det ligger så mkt skit, rent ut sagt, överallt. att ha en klåfingrig 15 månaders son hjälper ju inte direkt tyvärr har han inte lärt sig att städa efter sig ännu.
på tal om casper har han kommit in i en lite trottsålder lr nåt. blir galen på honom!
var o gjorde lite ärende idag o han blir flyförbannad så fort han inte får gå vart han vill, o göra vad han vill. har gått så långt nu att han lägger sig ner lr sätter sig ner o bara skriker rent ut. jobbiga unge!
som tur är tar det inte lång tid innan han blir glad igen o bestämmer sig för att ge med sig. men det varar ju typ bara 1 minut innan det är dags att göra vad han vill själv.

den här veckan jobbar jag väldigt korta dagar, bara 3 timmar. det som är dessto jobbigare är att klockan ringer 04:30 på morgonen. gäsp! riktigt segt, men samtidigt skönt med korta dagar. skönt för casper om inte annat. han hinner knappt komma till dagis innan han ska hem igen, eftersom Johan lämnar honom innan jobbet.


uterummet innan...


uterummet efter...


köket innan


efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar