tisdag 8 juni 2010

det är mkt nu


sitter i soffan o slappar efter en aning slit i köket. måste väl erkänna att sambon sliter lite mer än mig, men så är han ju som han är =)

vi har nämligen haft det problemet, sen vi flyttade in, att kylskåpet är på tok för litet för vårat behov. funkade säkert jättebra när bara 2 pers bodde här, men icke sa nicke, för 2 vuxna + matglad bebis. så vi har investerat i ett nytt kylskåp; lr rättare sagt ett Sidebyside. himla smidigt måste jag säga. det vart dessto svårare att få in det i köket, dörren var nämligen för smal. vi fick ta en lite omväg genom vardagsrummet.
kylskåpet ska stå där vi tidigare hade skafferi, problemet var bara att när J tog bort det upptäckte vi att det inte var tapetserade bakom. vadå B! tur i oturen hittade vi lite överbliven tapet o lyckades pussla ihop vägen så det såg helt ok ut. jag har tagit bilder på hela eländet så det kommer så småningom.
utöver bestyren här hemma jobbar jag på, på posten. det går faktiskt riktigt bra. fast det är en hel del o göra. kör ju svärtingen, typ det största distriktet som finns o det fick jag. fast det är jäkligt skönt! bruma loss på vägarna o kolla på hus o ta en sväng på landet o stanna vid nån sjö o fika. kör visserligen inte själv än men kommer nog göra det imorgon. är mkt skönare än ha nån gubbe med sig hela tiden. få göra lite som man vill.
nu är det nog natten för min del. det tar på en att jobba heltid! har nästan glömt bort hur det var. å andra sidan har jag aldrig jobbat heltid o samtidigt ha en ettåring där hemma o ta hand om.
take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar