fredag 6 augusti 2010

oj, oj

nu var det länge sen sist. får skärpa mig. inte för att jag har nåt intressant o komma med. bara det gamla vanliga. jobbar på men har börjat rakna ner nu. har 2 veckor kvar. 2 hela veckor kvar sen är bara bums på nästa äventyr. ska ha upprop redan på måndagen efter jag slutar jobbar. är lite smått nervös, men det ska nog gå bra. kommer nog spring omkring som en yr höna första veckorna.
var iaf o inhandlade lite nya saker häromdan. behöver ju penna o papper o sånt har jag hört. här hemma har ju johan semster o vi har börjat renovera hallen ordentligt. så nu är hallen tom på tapter (?). nästan iaf. har dock inte hittat nån nya tapet att sätta upp än. sambon o jag är inte överens när det kommer till det. som om vi brukar vara det...?

i onsdags tog vi en sväng till skänninge marknad med min föräldrar. blev lite av varje. lite kläder till plutten, lite godis o sånt onyttigt. var riktigt trevligt faktiskt o tur med vädret hade vi med, bara några regnstänk.
igår var jag huslig av mig o bakade muffins på dom få hallon vi lyckades rädda från årets minnemala skörd.
helgen som kommer ska vi bland annat fir mormor igen som fyllde för 2 veckor sen. vi ska ta med mormor på utomhusteater med i stort sätt hela syskoskaran. johan ska inte med, han o en kompis ska till mantorp o kolla bilar. söndag vet jag inte än, får se vad det blir för väder. skulle vara skönt med en dag till havs.

nu ska jag ta o besöka kudden en halvtimme lr så. ikväll blir det grillad entrecot!

take care!

1 kommentar:

  1. Oooh, börjar du plugga redan om två veckor nu? Vad roligt!! Bara att du hojtar till om du behöver hjälp eller sällskap över en lunch någon dag ;-) Vi hörs o ses!! Kram

    SvaraRadera