tisdag 24 augusti 2010

dagen D

så går var det den stora dagen. dagen med stort D. hade upprop o skolan. nervös? jo lite, ska jag väl erkänna. nu sitter jag här inför andra dagen. väntar på att plutten ska vakna så att vi kan åka ner till stan. tur i oturen att plutten har varit sjuk nu i 2 dagar. har feber. betyder att jag slipper åka spårvagn lr cykla ner till skolan. smidigt!
så igår var det alltså upprop i hörsalen för ca 400 elever som ska gå lärarprogramet i norrköping. mkt folk blir det! men det gick himla bra måste jag säga. mest nervös över vad jag väl att man inte skulle hitta nån att umgås med. stå där alldes själv som ett fån o se ensam ut. men lyckades hitta några att iaf äta lunch med. var mkt trevligt! blir nog lättare sen när vi har delat upp oss lite mer i mindre grupper.
idag är andra dagen o vi ska ha lite intro föreläsningar o välkomstföreläsningar. senare på eftermiddagen ska vi ha runtvandring på campus. behövs! vi var där en sväng igår o jag håll ju på att gå vilse till toan! tur då att man inte ska gå i linköping, där är det ju ännu större.
nu har min älskade lilla skrutt vaknat så bara göra sig iordning för att åka ner till stan o bli ännu smartare än vad man redan är!

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar