lördag 21 augusti 2010

augustifest

sitter framför soffan o tar igen mig efter dagens middag. vart mangokycklig med ris idag. riktigt gott om jag får säga det själv =)
johan är iväg för att köpa färg till ytterdörren. vi ska försöka komma vidare med renoveringen av hallen idag. plutten sover, o sover förhoppningsvis nån timme lr 2 till. är inte lika lätt att måla när han är med. igår klev han omkring i spakel så hans fötter var precis vita.

har blivit några sena dagar senaste tiden. det är ju augustifest i stan! roligaste som händer i den här stan på hela året i stort sätt. igår var vi nere o kollade in Kalle Bah. riktigt jäkla bra! casper dansade loss i vagnen, hur gullig som helst. innan det hade vi varit o ätit på China. var riktigt irriterad när det tog nästan en halvtimme innan vi ens fick beställa. o det var inte ens mkt folk, inte ens halvfullt, så förstår inte riktigt vad som tog sån tid. men vart lite bättre när maten tillslut kom. där var dom snabba så dom kompenserade väl för det.
gick en sväng på marknaden oxå, inte mkt o ha. vi har ju varit på skänninge redan, är ju samma skit överallt. men ska nog ner en sväng ikväll o se om vi kan hitta nåt.

har kollat på fyverkirerna både torsdag o fredag. torsdags var det inte alls populärt med plutten. han vägrade ha hörselskydd, vart asförbannad bara man vissade honom dom. igår gick det bättre. mormor o morfar var med så han var lite mer distraherad. fick smyga på honom dom så gick det bra.

för övrigt har jag jobbat min sista dag på Posten för en här sommaren. kommer säkert tillbaka till jul kan jag tänka mig, om det går ihop sig med skolan. måste ju hinna med oxå. börjar bli lite nervös inför måndag. har köpt lite begagnade böcker dom senaste dagarna, men dom går åt som smör i solsken.

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar