måndag 27 september 2010

näradöden upplevlelse

ibland kan man bli trött. undrar om folk har köpt sitt körkort på ebay ibland asså. ska väl inte säga att jag är världens bästa förare men jag kan iaf se en bil bakom mig o sluta backa innan man kör sönder både sig sin egen o andras bilar!

var på bibbla en snabbis igår, passade på när plutten sov o johan jobbade i källaren. kollade upp lite litteratur till våran kommande uppsats i skolan. iaf, när jag skulle åka hem var jag typ 2 cm från att bli påbackad av en käring som av nån anledning bestämde sig för att backa när jag redan hade backat ut i ståd bakom henne. ska läggas till att hon hade typ 1948 km av plats framför sin bil så det fanns ingen anledning att backa, när hon redan hade stannat. konstiga människa! det gick iaf bra, la mig på hornet och hon lyckades reagera efter 3 gången! vad är det för fel på folk? kan nog vara stor tid att förbjuda mobiltelefoner i bilen!
för övrigt hade vi gäster i helgen. gjorde äppelpaj för första gången i mitt liv. var riktigt gott måste jag säga. stolt över mig själv. vi har ju lite äpplen om man säger så. var en hel ekologisk äppelpaj, duktigt lr hur? var även på klädbytardagar på lördag morgon i kyrkan. hittad en hel del. hade nog blivit mer om inte casper hade varit med. han var inte överförtjust i att trängas med alla galna mammor. var tur i oturen kanske...
resten av lördagen vart mest slapp. var riktigt skönt faktiskt. söndag var typ lika dan. farfar och ann kom på eftermiddag o då var det bara baka inge. vart kladdkaka den här gången. vart god den med. känner mig himla duktigt i köket. är ju inte så van.
take care!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar