onsdag 1 september 2010

första träningspasset

så har man äntligen gjort det. tränat för första gången för säsången. var ungefär 3 månader sen sist. tänkt att det ska vara så svårt att tag i det. men idag vart det iaf av. fick lite moraliskt stöd av emma, annars hade det nog aldrig gott.


men dagen började redan kl 8 imorse med en förälsning på strykgärnet. trevligt o börja dagen med att gå upp 6 par trappar. vadå mjölksyra! har kommit in i tänket lite mer nu. har inte lika mkt panik som förra veckan. det är jobbigt bara att alla runtomkring en ska vara så stressade. jag har inte kommit i det än. jag tar det som det kommer. ha väl kanske lite väl avslappnad still för min egen skull, men det får vi ta då.
vart iof inte en jättelång dag i skolan. hade bara en föreälsning sen begav jag mig ut i det fina vädret o hittade världens bästa pluggställe:


satt väl där 2 timmar o läste ut boken "gemenskap och utanförskap". var väl sådär intressant. klart den är interessant men lite väl långdragen för min still. efter det vart jag räddad ur min trisdes utav Emma. vi gick o åt lunch tillsammans med Anna på Saliga Munken. Kan jag verkligen rekommendera, var himla gott o lagom dyrt/billigt. sen var det plötlisgt tid att hämta plutten. han började på dagis igen i måndag efter att ha varit bort i 2 veckor.
o vad gör ungen? spring in i ryker i grinden för att komma in så fort som möjligt, såklart. har verkligen världens bästa unge! han har ju även börjat sova på dagis nu när jag går till 3 lr senare på dagarna. inga som helst problem där heller. han protesterade en gång, satt sig upp i gnällde till, sen hade han lagt sig ner o sovit snällt i 2 timmar. han är tydligen oxå tyligt typ den enda som är glad o pigg när han vaknar.
som sagt, världens bästa plutt. undrar ibland vilken planet han kommer ifrån.

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar