tisdag 21 september 2010

praktik

ännu en helg har passaret. alldeles för fort. förstår inte vart tiden tar vägen nu för tiden. bara springer förbi. igår började jag på praktik. kul att redan komma ut lite, men det är jobbigt. är precis slut i huvudet på kvällarna. förstår inte varför egentligen. men är väl på alla nya intryck o allt annat nytt.

jag är i hageby, helt andra sidan stan från mig. är aldrig där men det är ju intressant att komma nån annanstans. det som är ännu mer intressant är att det bara är tvåspråkiga barn. inget jag är van vid. det är lite jobbigt när man sitter o leker med några av dom o pratar lite o så, o så börjar dom helt plötsligt prata arabiska med varann. man hänger ju inte med direkt.

det är iaf himla kul. har en jättbra handledare o dom övriga i personalen är oxå jättebra. barnen är självklart oxå jättebra. dom är som små svampar som bara suger åt sig allt man säger o gör. inte direkt van vid det heller. "svenska" barn är lite mer reserverade. här finns det ingen gränser överhuvudtaget. lite överväldigande i början men kul samtidigt.

helgen känns som evigheter sen men för en gång skull hade vi en lugn o skön helg. var bjudna på födelsedagskalas med varken jag lr johan kändes oss speciellt motiverade. det här var typ första helgen på över en månad vi var själva. bara våran lilla underbara familj. var hur skönt som helst att inte göra nåt. bara va. äta lite gott, kolla lite film o bara mysa.
lite nya bilder

går inte sova utan favvo tiger



byggarbetare?


blingosnygging!



lovar, han är inte nedslagen, bara sugen på vattenmelon i sommarvärmen

1 kommentar: