onsdag 15 september 2010

helgen

det var iof länge sen det var helg nu. snart dax för nästa helg. fan vad tiden går. jag sitter på campus bibblan just nu. var tvungen att ta en liten paus från allt läsande och skrivande. konstigt det där att det är mkt roligare att skriva sånt man egentligen inte behöver.

det går bra i skolan iaf. det jag är mest irriterad över är att alla verkar vara så himla stressade o inte jag är det. är det nåt fel på mig? nä, måste vara fel på alla andra. don't worry, be happy är mitt nya moto. lr hakuna mattata (?) kanske är bättre. allt löser sig. vi har iaf precis avslutat Life History, skulle berätta om våran barndom för 2 andra i gruppen. var riktigt intressant faktiskt. fick en att tänka till över hur man faktiskt hade det när man växte upp. kom ihåg massa saker som jag inte trodde jag skulle komma ihåg. läskigt nästa, hur fort man glömer. men det gick bra iaf, så nu har jag tillbringat morgon med att skriv klart uppgiften till det. vi ska snart träffas i arbetsgruppen. himla bra grupp måste jag säga! var lite nervös över vilka man skulle få, ska ju ändå vara med samma människor i ett läsår. träligt om man inte kommer överens då menar jag.

nog med skola, hemma går det som vanligt. vi är klara med hallen! ny möbler kom på plats lagom till kräftskivan med släkten nu i lördagas. känns skönt! var väldigt nöjd, o jag ska försöka ta kort o lägga upp. kräftskivan vart välidigt lyckad iaf. var kul o träffa gamlingarna (?!) från västkusten igen. var ett tag sen. casper var överlycklig. han hade hur många som helst som vill busa o leka med honom hela kvällen. han stöp tillslut vid 9 tiden, på mammas order visserligen. han kunde säkert ha kunnat hålla igång till midnatt annars.

söndagen var en himla slödag. gjorde inget. städa lite o sånt som behövs efter en fest men annars vart det bara slapp. var hur skönt som helst!

jag har fått praktikplats ute i hageby. ska bli spännande. är en mindre förskola med bara 2 språkiga barn. kan bli en utmaning kul o jobba nån annanstans istället för på samma ställe hela tiden. kanske man kan få in en fot nånstans o skaffa sig vikariat och sånt till sommaren. har väl tänkt o inte försöka jobba i sommar utan vara hemma. jobba några veckor bara, skönt då med förskola eftersom dom oftast inte tar in vikarier så många veckor. posten blir ju liksom hela sommaren, känner inte riktigt för det. får se, är lång dit. först är det jul. första julklappen inhandlades btw igår på maxi. till plutten såklart!

måste vidare nu.

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar