fredag 1 oktober 2010

genus

det eviga ämnet, genus. är det mitt liv består av just nu. kan inte påstå att det är direkt tråkigt, bara en aning uttjattat. vi håller just nu på med den stora delen av våran kurs, nämligen uppsats. man är lite ringrostig måste jag säga, var ett tag sen. som tur är, arbetar vi i grupp. går väl så där. gruppen är jättebra, är bara segt att komma igång.

veckan i övrigt har i stort sätt bara bestått av plugg. hinner inte med så mkt mer. är orkar inte rättare sagt. slocknar utan problem vid 9 tiden varje kväll. tråkigt bara, inte träffat nåra vänner på hur länge som helst. ingen som hör av sig längre. å andra sidan gör ju inte jag det heller, men iaf...

tog en tidig helg idag. hämtade plutten redan vid lunch tid. komiska var bara att, även fast jag sa till imorse, dom hade lagt dom ändå. stakarn hade fått sova 10 minuter innan dom kom på att han skulle hem tidigt. han var lite så där urgulligt förvirrad när jag kom o hämtade honom. han tyckte det vara lite konstigt. tror jag det! vi åkte iaf (eftersom han nu ändå hade tagit en liten powernap), ner till maxi för att kolla jacka. till plutten såklart, jag får dras med samma som förra året. hittade en på kappahl (hade ju liksom 25% rabatt, så var ju bara tvungen att köpa nåt?!). lyckades prova 3 jackor på honom innan han protesterade högljut på mammas krångel. köpte tillslut en blå och grön, även fast jag nu kanske skulle ha köpt en rosa eftersom kön inte spelar nån roll (?). genusstörd!

fick ett väldigt eftertraktakt packet idag! BLINGO KLÄDERNA HAR KOMMIT! nu är det bara att gå på jakt efter ett par röda byxor som kan passa till den ena t-shirten jag köpten. hittade ett par när jag var iväg idag, men måste kolla så det är rätt röd.
hur störd har man blivit egentligen? sen när tänkte jag på att matcha mina kläder? kan ju inte säga att jag är den som bryr mig speciellt om vad jag har på mig. men när det kommer till casper är det viktigt. varför? han skiter ju i vad han har på sig så länge som han inte fryser eller svettas. helst ska han ju kunna röra sig i det oxå. var skitförbannad när jag skulle testa overall på honom häromdan.

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar