onsdag 27 oktober 2010

slutet

sitter i skolan. väntar på att våran enda lektion ska börja för dagen. ska få tillbaka vårat första arbete. lite smånervös. hoppas verkligen att det har gått vägen. jobbigt om man behöver göra om nåt. för övrig håller jag på att förbereda mig inför våran första tenta. så håll tummarna för mig på onsdag morgon!

föra veckan var ett litet helvete. casper var hemma från dagis måndag o tisdag, eftersom dom fortfarande hade magsjuka. ironiskt nog vart han sjuk på riktigt föra tisdagen. fick hög feber och lite lös i magen. är väl ingen katastrof direkt men han blev aldrig frisk. i söndags, när det hade gått 5 dygn med feber (pendlat mellan 38,5-39,7) ringde jag 1177. har inte haft den bästa kontakten med dom. får aldrig nån tjurig käring som bara säger att det "bara är att vänta". lätt för dig att säga!
i söndags fick jag prata med en normal person som utan att blinka o ställa massa andra frågor, skickade oss direkt till vårdcentralen.

som vanligt har jag världens bästa plutt. det tog ett tag för läkaren att lyckas kolla i halsen på honom, men annars var det inga problem. som väntat, hittade hon inget speciellt. beställde ett stick i fingret på honom. gjorde mig lite nervös, han har ju aldrig gjort nåt sånt förut.
var inget att vara orolig för. han sa inte ett pipp, kollade lite förvånat när han såg det röda komma ut ur fingret. det värsta var efteråt. plåster! inte populärt. gud, vad förbannad han blev! sprang omkring o skrek o viftade med sitt lilla finger som var precis inlindat i det minsta plåstret dom hade.

johan har varit hemma hela tiden o vabat. tur det, för vi är inne i slutet av våran första kurs. har haft massa redovisningar o inlämningar nu i slutet. o som sagt, nu är det daxs att få tillbaka lite arbete oxå.
take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar