söndag 28 mars 2010

KRIG!

det är offiicelt. jag ska starta krig med barnkläders branschen är så trött på denna dubbelmoral i Sverige pratas så mkt om hur vi ska vara jämställda redan från början i våra liv. ska inte finns några könsroller. kiss my ass! vart så jäkla irriterad när jag var i linköping i fredags. Kappahl, Lindex, H&M, Cubus mm, skäms på er! varför finns det dubbelt så mkt flickkläder i affärerna än pojkkläder? behöver inte pojkar lika mkt kläder som flickor i den här åldern (letar just nu st 86 o uppåt till Plutten)? var riktigt löjligt inne på Lindex, tänkte köpa en pyjamas. hittade EN till Casper, men fanns bara 2 storlekar. till skillnad från när jag kollade på flickkläderna, hittade minst 5 stycken i alla storlekar du kan tänka dig. FÖRBANNAD O IRRITERAD!
tycker det är riktigt tråkigt som nu har en pojke. varför ska inte ha kunna ha samma chans att få fina kläder? o lika mkt att välja på? dags att gör nåt åt detta tycker jag, har en känsla av att jag inte ensam om det...

dagens i-landsproblem, jag vet, men var bara tvungen att få ur mig det =)

take care!

1 kommentar:

  1. Förstår hur du känner det. Så var det redan när Kim föddes.

    Nu väntar vi en tös. Så helt plötsligt finns det massor med kläder att välja på.

    KRAM

    SvaraRadera