måndag 21 december 2009

premiär i pulkan!

våran älskade lilla krabat åkte pulka för första gången i sitt liv igår. han var hur gullig som helst! även om han inte direkt älskade att vara inpackat i så mkt kläder. men kul hade han! tog en sväng till mamma o pappa på förmiddan. häromkring finns inte så många ställen o åka på nämligen, o så har dom ju sandat överallt. hittade en perfekt liten backe vi kunde åka i.

tog ett tag innan plutten fattade vad det handlade om men sen tyckte han att det var hur kul som helst. åka neråt iaf, uppåt var inte lika kul. pulkan fyndade jag på Ullared sist vi var det, kostade väl typ 70 spänn lr nåt. var väldigt bra, säkerthets bälte (inte världens bästa iof...) o allt på. P.O.P overallen fyndade jag för ett tag sen på tradera. tycker inte riktigt det är värt att köpa en ny eftersom han bara kommer kunna ha den i typ 2 månader. så köpte en begagnad istället. precis lika bra den!

våran lilla son har börjat krypa på allvar nu oxå. lite små jobbigt =) man måste ju vara med så mkt mer nu, det går ju så fort även fast han har så korta ben.
idag börjar jag jobba kl 3 istället för 4 som i torsdags o fredags. blir lite komplicerat för det är mitt i plutten sovtider. men idag hade jag tur. han vaknade inte fören halv 10! så han orkar nog vara vaken tills jag lämnar honom hos morfar.



take care!

1 kommentar: