fredag 6 november 2009

svininfulensan

nej, då jag har inte fått det. men blir inte kloka på alla 47451564 olika direktiv man får från läkaren, BVC o framför allt median. läste precis den här artikeln på aftonblandet:
nu ska man tydlingen vaccinera sina små kottar iaf. när vi var på bvc sist skulle man ju absolut inte göra det! för det första så behövdes det inte, för att dom inte drabbas. men nu säger dom helt plötsligt den totala motsatsen. vet inte vad man sak tro. jag vet ju själv inte om jag vill vaccinera mig själv, så ska jag då utsätta plutten för det? är så jäkla förvirrande det här. J ska vaccinera sig. han skulle nog ha gjort det för ett halvår se om det gick... men jag har som sagt inte bestämt mig än. är väl kanske smart när man är i närheten av barn i så stor utsträkning men jag vet inte. är svårt. vad tycker ni?
på tal om nåt helt annat så är jag på jakt efter en matbrcka från Stokke. bara en sån som man fäster på bordet. är ju lite smidigare än att äta direkt på bordet. testade det nämligen häromdan. var mer mat på golvet än på bordet o i pluttens mage.













o så har han blivit så duktig att han står på alla fyra o jukar =) börjar väl krypa vilken dag som helst nu.

take care!

2 kommentarer:

  1. nä jag vet inte heller, så svårt tycker jag.

    kul att han börjar lära sig hur man kryper, Matilda får ge honom en putt på rumpan så han kommer framåt :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Det är svårt det där angående vaccinet. Kim är i riskgruppen så jag och Kim har tagit den. Men Totte vill inte. Det är upp till honom. Jag hade ändå åkt på att få ta den pga mitt jobb. Kan säga som så att jag reagerade starkt på den. Då sa läkaren att det var bra att jag tog den för skulle jag få svininfluensan skulle jag bli ordentligt sjuk.

    Men det är ju upp till var och en. Men jag skulle ha tagit den även om jag hade små barn. För tänk om man skulle få det och bli jätte sjuk och inte kan ta hand om sitt barn.

    SvaraRadera