tisdag 10 november 2009

fullt upp!

Idag har det varit fullt upp. Iaf fram tills nu. har ju som vanligt vart o tränat mammabarn idag. kände mig inte på topp direkt. gick rätt segt men det vart iaf gjort. efter det var det tänkt att plutten o jag skulle gå till J's jobb (Veolia trasport, typ 5 minuter från Friskis) o hämta bilen för att åka o handla. bara det att lilla skrutt somnade på vägen dit så flörtade till mig lite barnvakt en timme så att jag inte behövde väcka honom. så casper spenderade drygt 1,5 timma på J's jobb idag. o som tur var så sova han hela tiden. han hade typ varit vaken 5 minuter när jag kom tillbax så det kan man snacka om tajming =)

kunde inte styra mig själv o bilen när jag skulle o handla på Maxi, råkade bara köra in på Babyproffsen o hittade av nån anledning lite grejer. nä då, skämt o sido så har jag tänkt o köpa en matbricka till plutten. Från Stokke heter Tabel Top. eftersom vi har en Stokke stol o ingen med bricka på tyckte jag att det lät som en smart ide nu när plutten allt mer o mer börjar äta själv. är ju lite smidigare än att behöva tvätta bord, stol o golv varje gång han äter.
får se hur det går...
men nu är det som sagt lugnt i stugan. plutten somnade precis. ska nog ta o susa lite jag med tror jag.
måste försöka få honom att bara sova en gång om dagen snart. så att han sover hela natten. för tillfället sover han "bara" 10 timmar per natt. o sover 2 gånger per dag, ca 1,5 timme varje gång. vore bättre om han bara sover en gång, 2 timmar istället o sover 12 timmar per natt istället. men det kommer väl när det kommer.
har bokat tid för babysim nu oxå! ringde igår till Badhuset här i stan, Medley. dom hade nån annons i lördags i tidningen. börjar v. 49 o håller på i 10 veckor. så det ska bli kul. hade först inte tänkt o gå men så hade dom platser kvar så tänkte att det nog skulle vara lite kul iaf. men dyrt är det! 1200 kr för att få plaska runt i lite vatten 10 gånger. inte klokt egentligen...
take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar