tisdag 27 september 2011

VFU igen

nu är det praktik dags igen så det är fullt upp från morgon till kväll. det blir långa dagar för stakars plutten på dagis dom här veckorna. så nu är det så underbart att han trivs så himla bra, vet ju att han har det jättebra. idag kom han iof hem med ett litet rivsår på kinden men det är sånt som händer...
som sagt, praktik dags igen. det är som natt och dag skillnad från föra gången. jag var ju i hageby föra året, på en förskola men den här gången är jag i en förskoleklass i ett av de finare villområdena i stan. är en himla konstrast ska jag säga. jag trivs redan jättebra, har en superbra handledare. så det kanske är förskoleklass man ska jobba i sen när man är klar? men vi får se vart jag slutar.
men först måste jag ju gå klart o just nu är det väldans mkt att göra. vi håller på att skriva gruppuppsats plus massa andra uppgifter så jag har händer fulla för tillfället. då hjälper det inte direkt att J jobbar nätter varannan vecka. det ser ut som en bombnedslag här hemma just nu för jag hinner verkligen inte med det där att städa, lr rättare sagt jag orkar inte ta tag i det. fick ett ryck nu när jag kom hem men det var ett riktigt kort ryck o så hamnade jag här istället. skulle egentligen skriva ut vår uppsats för att läsa sen men men... måste laga mat oxå o umgås lite med casper... fan, va det är att göra just nu! blir smått galen ibland.
take care!

1 kommentar:

  1. Förskoleklass, vad roligt! Det var där jag hamnade på mitt första jobb efter examen o det var superkul kan jag säga. Ett kanonbra alternativ om man som jag vacklar lite mellan förskolan och skolan - helst skulle vilja jobba på båda. Lycka till!

    Saknar dig! Kram

    SvaraRadera