lördag 10 september 2011

cravings

så var det helg igen. åter igen, va tiden gå fort! har redan hunnit med en månad i skolan snart. helt sjukt vad tiden går. o snart är det ju vinter. höster står redan o knackar på dörren här hemma. o då börjar man ju leta vinterkläder till plutten. det gäller att göra i tid. o då har jag ju hittat vad jag vill ha till honom, men är dock inte så säker på att faderna i huset tillåter mig att ta på den här overallen från Didrickson på Casper... jag tycker iaf att det är hur snygg som helst! lr är det bara jag kanske?


på tal om kläder så hade jag Blingoparty här nu på förmiddagen. dock inte så många som kunde komma, var lite tråkigt men inte mkt att göra åt det. o som vanligt blir det så att man självklart köper på sig lite sånt oxå. funderar faktiskt på att kanske börja sälja, men vi får se. ska tänka på det ett tag till. av nån anledning blir det alltif för mkt (?!) blingokläder men tycker faktiskt att det är lite vättigare att köpa kläder som håller år ut o år in o som man faktiskt älskar, istället för en tröja på Lindex som halva Sverige har. call me crazy! men man får ju vad man betallar för... Casper kan fortfarande ha sina Blingokläder som jag köpte för över ett år sen o dom är inte ens slittna... i år vart det iaf 3 tröjor, 1 par byxor och 1 par leggings/pantalonger.
nä nu fan ger jag upp. försöker få upp flera bilder på kläderna som jag betställde, men det skiter sig bara hela tiden. kanske beror på att det är dags för lunch (sen lunch!) o datorn vill att jag ska gå o äta istället för att sitta här. kan den nog ha rätt i. men ska bara ta o lägga upp ett underbart gott recept på Key Lime Pie. gjorde den idag på partyt o blev ombed att lägga upp det, så här är det :)

Key Lime Pie

Antal portioner: 4


Kexbotten
200 g digestivekex
100 g smör

Fyllning
1 burk kondenserad mjölk (400 g)
4 st ekologiska äggulor
5 st limefrukter, skal och saft

Till servering
Vispad grädde
1 st limefrukt

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Krossa kexen till små smulor i en mixer.

3. Blanda dem med smält smör.

4. Tryck ut blandningen i botten och upp på kanterna i 4 mindre pajformar.

5. Förgrädda pajskalen i mitten av ugnen i cirka 10 minuter.

6. Låt svalna.

7. Blanda kondenserad mjölk med äggulor, rivet limeskal och saft.

8. Låt smeten dra åt sig smak av limeskalen i minst 30–60 minuter.

9. Sila smeten genom en finmaskig sil och släng skalen.

10. Fyll pajskalen och grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter (något längre om det är 1 stor paj).

11. Låt svalna och servera pajerna med vispad grädde och skivad limefrukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar