måndag 10 oktober 2011

spontan

jag är tillbaka i verkligheten. alltså den verklighet som kommer efter en praktik period. nu ska man försöka sätta igång sin plugghjärna igen efter 2 veckor. det är ju lite skillnad på att ha praktik o gå i skolan. men jag har iaf haft en underbar plats o längtar redan tillbaka till dom små barnen :) vardagen är iaf här igen o det har skett lite förändringar här o var.

J ska börja jobba natt var 4:e vecka istället för varannan så det är positivt. även om det faktiskt har varit lite skönt att få lite egen tid blir det väldigt jobbigt med varannan vecka. jag har ju liksom Casper i stort sätt ensam hela veckan då o får inte så mkt tid över till nåt annat. träningen funkar ju liksom inte alls dom veckorna, o det suger verkligen! jag som har kommit igång riktigt bra nu, 2-3 gånger i veckan, men när J jobbar nätter har jag tur om jag kommer iväg en gång...

i helgen var vi iväg på en väldigt spontan roadtrip. vi åkte till göteborg och lite andra ställen. först för att kolla på en bil som J hade hittat i Mark, världens minsta hålla... Han har fått för sig att vi ska skaffa en Bifuel bil så vi letar för fullt just nu. o så hittade han då en i fredags. så vi gav oss iväg på lördag morgon, utan casper som fick stanna hemma hos mormor o morfar. han hade inte gillat att sitta i bilen hela dan. när vi ändå var i rätt ände av landet, passade vi på att besöka min storkusin som har fått sitt fösta barn för några månader sen. lämnade över lite packet och en dopkläningen som casper hade på sitt dop. är från början storkusins dopkläning o alla barn har typ haft den i släkten så nu är dags för den nyaste medlemmen.
o så åkte vi såklart till Gekås oxå :) så det vart en fullspäckad dag. vi ska dit igen i november då det nalkas dop o brölopp för storkusin. ska bli kul! så efter besöket på Gekås i november hoppas jag att vi är klara med alla julklappar redan. ska försöka hitta det mesta där nere.

snart ska jag få besök av en föredetta lärarstudent som fick barn för ett tag sen. hon ska komma o kolla på lite kläder, hoppas att jag blir av med lite, för jag har alldelse för mkt som jag vill bli av med. fattar inte att man ska köpa så mkt kläder till en unge! helt sjukt! men ska försöka packa upp lite innan hon kommer...

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar