lördag 4 juni 2011

ris o ros

fan va det är varmt!

men ska inte klaga. var länge sen man bara kunde slänga på sig en gamla trasa o ett par slita gamla sandaler o ge sig ut i det underbara vädret! casper stakarn lider dock lite i värmen just nu. kan ju liksom inte riktigt bada än så kan ju inte svalka sig på nåt sätt. dessutom går han på ännu en pencilin kur så han är inte helt 100.

var förra söndag han vart dålig igen. har varit lite småförkyld så där som alla är när dom går på dagis. men inget ovanligt. fick feber på kvällen. som tur är har han världens bästa morföräldrara. fick lite panik nämligen, för vi hade 2 obligatoriska redovsningar i skolan på måndag o tisdag, som jag verkligen inte kunde missa. mormor hade som tur var tagit semester den här veckan så plutten spenderade måndagen där med 40 graders feber. tisdag fick J vara hemma istället, inte för att han klagade direkt.

eftersom man ska höra av sig till sjukvården om dom små haft feber mer än 3 dagar, ringde jag till sandbyhov på onsdag. var inga som helst problem att få en tid där, fick himla fort o smidigt måste jag säga. så en ros till sandbyhov vårdcentral. fick iaf ta stick i finger o halsprov, vilket inte var ett dugg populärt. speciellt eftersom stakars liten inte hade fått sova o hade världens elakaste mamma som drog upp honom ur sängen för att gå till nån elak doktor. enligt proverna hade han iaf stetokopter (hur det nu stavas...) o en sänka som var skyhög så det vara bara börja om med medicin igen.

hade en himla bra läkare som vi fick träffa som hade reagerat över att han varit sjuk så himla mycke den senaste tiden o att det inte verkar ha gått över. att det ska till en sjukhusläkare för att dom ska komma på sånt... men iaf, hon sa att han hade nån form av konstig influensa som tydligen har legat i kroppen i evigheter. kåvepeninen som han har fått i 2 lr 3 omgångar nu sen nyår har inte hjälpt så han har alltså inte varit helt frisk. men nu har vi iaf fått nån dunder medicin som vi får hoppas hjälper! läskigt det där, om dom inte hade upptäkt det. kan tydligen utvecklas till mördarbaterier o massa annat...

över till min andra sjukhuskontakt den här veckan. casper skelar ju ganska mycket, har gjort sen födels. men kanske inte är så konstigt med både en mor o en far som har skelat. iaf, så är vi ju uppsats på operation på ögonmottagningen på VIN. trodde jag iaf... vi var där i böjan av mars för att kolla upp lite före operation o bestäma att dom skulle opererar. efter det möte sa dom att dom skulle höra av sig inom en vecka med mer exakta tider om operation o så. men tydligen så måste jag göra allt själv för att sjukvården i det här landet ska funka. jag hörde av mig till dom ett x antal gånger genom mail o fråga vad som hände eftersom dom inte hade hört av sig efter en månad, men inget svar. så tisdag, skickade jag ett lite argt mail o påminnde dom om den så kallade vårdgarantin. för den hade dom tydligen glömt bort...

då var det liv i lucka kan jag säga. 3 timmar efter jag skickade mitt mail ringde en sköterska upp o bad så mycket om ursäkt o sa att vi tydligen hade försvunnit ur systemet. yeah, right... men nu har vi iaf fått operation till september, men har en känsla av att jag kommer får ringa ibörjan av september o tjatta på dom iaf. så lite ris till VIN men en liten ros till den superbraiga sköterska som tog tag i det o faktiskt ringde upp.

här hemma går jag på extrem sparlåga när det kommer till skolarbetet just nu. har ingen som helst motevation o det är extremt stort problem eftersom vi har tenta på torsdag. men har redan ställt in mig på att göra omtenta så det kan ju bara gå bättre menar jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar