fredag 17 juni 2011

sommarlov

nu har jag haft sommarlov i en hel vecka. inte mkt har gjort måste jag erkänna. bara njuter av att vara ledig med min plutt ett tag. hade tänkt att han skulle gå på dagis egentligen, men icke. det får han ju inte när jag är föräldrarledig. så långt hade inte jag tänkt...
idag blir det iaf en sväng till badhuset. hade tänkt åka till kolmården först men regnet bara öser ner så känns inte jättelockande att gå där en hel dag. har ju årskort så det får bli en annan dag. här hemma har jag iaf målat klar tvättstugan med plutten har sovit på dagarna. har gått från nån äklig aprikosfärg till vit, så måste säga att jag är riktigt nöjd. även om J inte är nöjd fören allt är perfekt, men då lär han få hålla på tills nästa istid. jag ska försöka lägga upp lite bilder, men det säger jag jämt men det tar ett tag innan det händer nåt...
helgen blir inte alls lugn till skillnad från veckan som varit. imorrn ska vi på Gatebil på Mantorp. om inte vädret är som idag vill säga o så på måndag är det 6 årskalas på G. ska bli skoj men fullt upp som sagt. dessutom har vi (läs Johan) beställt ett nytt biorum med alla dess tillbehör så nu ska gillestugan göras iordning oxå. väggar o tak ska målas o det ska göras lite annat smått o gått. men det blir nog bra när det väl är gjort.
nu har jag en son som vill ta sig till badhuset, så det är bäst att sätta fart.
take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar