torsdag 23 juni 2011

förbannat bra!


idag känner jag mig ovanligt bra. förbannat bra rent ut sagt. jag är förbannat bra! man måste väl får vara lite självbelåten ibland, även om man är svensk? anledning till att jag är så förbannat bra är nämligen att jag klarade mitt livs 3 (4 om man räknar omtenta) tenta. o måste erkänna att jag faktiskt inte trodde att det skulle gå vägen, men hittade ett fint litet G under studieresultat alldels nyss! hur skönt som helst, som en liten sten som lyfts från min axlar. därmed är i stort sätt hela första året på lärarutbildningen klar. helt sjukt hur fort det har gått, o bra för den delen. med tanke på att man inte har pluggat på 4 år o varit skoltrött sen 9:an...

sitter framför datorn o äter lite lunch just nu. vart o fira med ungspannaka o vatten. lyx!? plutten sover efter ett vredesutbrott som måste har hörts till pappa på andra sidan stan. herregud, den ungen kan bli förbannad. o inte kom jag på varför han var förbannad heller, inte han heller tror jag för tillslut gav han upp o satt sig o åt istället. konstiga unge....

men igår var han världens bästa plutt o fick sig en klippning. förra veckan skulle vi till frisan tänkte jag o klippa han, för jag vägrar göra det själv. men det gjorde tydligen casper oxå, han stortjöt innan hon ens hade tagit fram saxen så det var bara strunta i det. men igår åkte rakapareten fram o pappa bestämde att det var dags att bli av med långa håret. gjorde lite ont i mammas hjärta när hans fina lockar föll, men det var faktiskt riktigt bra tillslut. ska försöka ta nåra kort. o hur duktig som helst var han! satt där i sin matstol inne i badrummet o kollade på bilder på min telefon medan pappa höll på i säkert 20 minuter. så nu är han extra snygg lagom till midsommar.


Jag måste passa på att tipsa om lite musik, eftersom den här skivan går på högvarv överallt här hemma just nu. J's kommentar när vi lyssnade på den i bilen var till o med: "Den här musik är ju riktigt bra! bättre än det han gör med dom där andra iaf..." vet jag iof inte om jag kan hålla med om helt o hållet men förbannat bra är det iaf!

Nick Carter - I'm Taking Off

o inte är det helt fel att kolla (dregla över) på han heller =)



take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar