tisdag 9 november 2010

ingen bra helg

det här måste ha varit den värsta helgen på hur länge som helst. började redan i torsdags när johan kom hem från jobbet med feber. casper blev frisk i torsdags men så blev johan sjuk istället. han var hemma i fredags. o till råga på allt, blev jag det med. natten till fredagen hamnade både jag o johan i sjuksängen. helt deckade båda 2. o självklart var casper frisk. det är inte det lättaste att ta hand om en frisk, dunderpigg son när man är typ döende.

vart vårdcentralen för oss båda på fredag förmiddag. som tur var, är ju pappa lärare o hade novemberlov. casper fick vara där typ hela vecka, eftersom han från början var sjuk o både jag o johan behövde jobb o gå i skolan. men iaf, johan fick pencillin redan i fredags mot halsfluss. men inte jag inte. var inte tillräckligt sjuk. men varken jag är johan blev bättre undre helgen, snarare tvärtom, så i söndags fick jag åka till vårdcentralen igen. fick betala 150 kr för ca 45 sekunder med läkaren. var lite löjlig egentligen. kom in efter ha väntat typ 10 minutner, han frågade om jag hade ont i öronen o jag sa ja. han kollade båda o sa bara att jag hade dubbelsidig öroninflammation. kul! nä, inte direkt. slutade alltså med att jag oxå fick pencillin.

så det var det här helgen. inte ett dugg kul. har legat deckade i stort sätt hela helgen. genom förkyld o ont överallt. har nog inte haft nån smak sen i torsdags. måste väl erkänna att det är det enda som är bra med det här. kan äta vad som helst utan att det smakar nåt. inge kul så klart men kan äta sånt som egentligen inte är så gott...

en annan fördel är att man har tid att ta igen sånt man inte hinner med på tv o film. har underhållit mig själv med att se twilight filmer igen. o vem kan inte låta bli att bli distraherad av varvulvar och vampyrer?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar