måndag 15 november 2010

fläskläpp

vart en liten kaotisk avslutning på kvällen för lillemans del. jag satt o kollade lite mail på datan o han kollade på tv o klättrade omkring i soffan som vanligt. såg i ögonvrån att han var påväg nerför soffan, huvudet förre. är ett sånt där ögonblick som går i slowmotion. fick tag i honom för sent, ansiktet rakt ner i golvet, stakarn. så nu har han fått sin andra fläskläpp i livet. men vad är en barndom utan ärr? jag har väl minst 5 o jag blev ju rätt normal...
för övrigt är vi äntligen friska! ganska iaf. casper är lite hostig men förutom det är allt bara fint med oss. förutom fläskläppen då.

i skolan väntar vi alla fortfarande på tentareslutatet. trodde jag hade fått det igår, o det var uderkänt, men en annan ska nog gå tillbaka till första klass o lära sig läsa. var nämligen en helt annan uppgift, den var iof fortfarande underkänd men det visste jag ju redan o det var ju ingen blodigt.

igår firade vi alla pappor. alltså min pappa, johans pappa o så johan själv såklart. vi hade lyxig middag med oxfile o klyftpotatis. jag försökte mig på att göra cheescake för första gången i mitt liv. var mkt spännande, en hel vetenskap att få ihop det. men tillslut var det helt ok. den var väl iof betydligt mkt godaren än vad den blev vacker.


take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar