söndag 10 april 2011

vasaparken

idag tog jag o min lilla ängel en tidig invigning av vasaparken. C har varit där förut men var första gången för mig. av nån anledningen bestämde han sig för att vakna 7 imorse så det vara bara att bege sig upp. efter frukost begav vi oss för att ladda på mammas busskort, eftersom Östgötatrafiken av nån förbannat dum anledning har maskiner på spårvagarna som inte funkar! blir lite förbannad varje gång. va fan gör dom där om dom inte funkar?!

anyway, tog spånkan ner till stan i den nybyggda (?) lekparken. tyvärr var det inte min plutts dag idag. vet inte hur många gånger han slog omkull. först stod han på huvudet o lyckades med att göra en kullerbytta nerför en kulle, var ju iof inte meningen. han vart nog mest rädd. straxt efter det stod han på huvet i gruset. stakarn hade grus överallt o i munnen. inte kul! men för övrigt hade vi det trevligt. det var hur skönt som helst i solen. vi käkade lite matsäck o tog spånkan hem igen. så nu sitter jag här, helt barnfri. han slocknade rätt snabbt jobbigt att busa omrking ute :)

J är på jobbet o fixar lite med bilen. tror att han ska försöka byta däck. får väl se hur det blir med det, av nån anledning brukar han hitta massa annat att göra. Nu laddar jag för ännu en fullspäckad vecka i skolan. ska bli spännande det här med gruppupsats. men det ska vi nog lösa trotts allt...

...Vi är grupp A o vi är så bra
Nu ska ni få höra vad som hände en da'

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar