torsdag 21 april 2011

puss i påsk

ja, så var det påsk. vart tog tiden vägen? känns som om jag har tjatat om det ett par gånger, men va fan, tiden bara springer ju iväg! campus var generösa nog att ge hos 1 hel dag extra ledigt under påsken. lr ja, ledigt var väl o ta i. har 17 452 böcker o artiklar o läsa men annars är jag helt ledig.

gårdagen var jag ledig oxå iof, men inte av nån rolig anledning. hade obligatorisk verkstad på morgonen så fick palla mig upp för det. inge roligt att göra om det typ i augusti. casper har nämligen varit sjuk hela veckan. feber o skit, som mest var han upp i 40,4. läskigt. iaf, då är det bra att man har en far som är lärare som har påsklov. så plutten har fått vara där till o från hela veckan. men igår så åkte vi tillslut in med honom till vårdcentralen. eftesom vi ska iväg över hela påsken kändes det skönt att få kolla upp det. är ju liksom inte normalt med feber i 4 dar. var nog det snabbaste läkarbesöket jag någonsin varit på. stort + till sandbyhov vårdcentral!

johan ringde på morgonen o dom ringde upp vid kvart över 10, vi fick en tid kvart i 11. hade alltså typ 20 minuter på oss. johan var på jobbet o jag satt på föreläsning. men hann gjorde vi, var nog 1 minut för sen, men det var läkaren oxå så det var tur. det enda hon behövde göra var att ta en snabb titt ner i halsen o vi fick kåvepenin utskrivit till lillplutt. smidigt o snabbt. tack för det!

så imorgon åker hälften av familjen ner till västkusten. johan ska stanna hemma o (äntligen) göra klart källaren o badkaret som stått därnere sen februari. får hoppas att han blir klar. vi ska vara bort tills på söndag. äldsta kusinvitamin på pappas sida fyller nämligen 40 så det är storkalas på lördag. ska bli kul o ses alla, det var ett tag sen. skönt o komma iväg lite oxå. har beställt strålande sol o varmt hela helgen så nu får vädergudarna samarbeta tycker jag.

här kommer lite bilder från föra helgens utflyckt. GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!
take care!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar