söndag 17 april 2011

blommor o bin

inte riktigt i den bemärkelsen som du nog fick upp i dina hjärna just nu ;)
nä, kom precis in från trädgården. det har nämligen blivit dax att förklara krig mot allt vad ogräs o annat skit heter. så imorse var det jag som begav mig ut med sekatör och spade för att gå till attack. gick väl så där. kanske mest för att plutten var med ut. han var inte överförtjust i att mamma startade krig mot maskrosens istället för att leka med honom. men lite skit har vi iaf blivit av med nu. men mer finns det. om det finns nån som har lite tid över så är ni varmt välkomma i dra upp en maskros lr 2!

igår spenderade jag o min lilla ängel förmiddagen på tropicariet. tog ett tag innan vi kom dit, eftersom dom av nån underlig anledning hade stängt av vägen inne i krokek. så igår fick jag bryt mot 2 trafiklagar. först o främst har vi fortfarande dubbdäck var, vilket man tydligen inte för längre... för det andra körde följde jag efter en buss som bara körde där bussar fick köra. men va fan skulle jag göra då? jag hade inte varit tillbaka än om jag inte hade följt efter den där bussen. jag kanske var blind, men såg inga skyltar som lede om vägen. kan vara så att jag missade dom innan jag var tvungen att svänga av, men tillslut kom vi iaf fram. Casper fick påhäslning av en liten nyfiken apa. casper däremot var inte lika imponerad, vart lite rädd för det lilla livet stakarn. hoppas att jag fick med nåt på kort, ska kolla sen.

men nu ska jag fortsätta laga mat (?). nja, lr pannkakor iaf. plutten sitte o äter i soffan o kollar på rorry. händer ALDRIG annars, att han får sitta framför tv, men nu så har han feber min lilla skatt, så det får bli ett undantag idag. får se om jag orkar fortsätta mitt krig mot skiten när han sover sen. o så ikväll tänkte jag nog försöka ge mig iväg o träna. får se om J hinner hem innan dess, annars får jag lämna över lillskurtt hos mormor o morfar en sväng.

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar