lördag 5 februari 2011

blingo

























det vart visst lite mkt... =) men va fan! hade precis nyss blingoparty här med några vänner och bekanta. o som tur var, var mamma en av dom, så jag köpte inte allt helt själv. shortsen och en tröja köpte hon som casper ska få ha i sommar. o dessutom fick jag rabatt oxå så det är bra. försöker intala mig själv att det inte vart så dyrt, märks det? får lägga fram argumenten till J när han kommer hem sen. kläderna håller ju liksom i evigheter o dessutom är dom ekologiska blev mkt rött, men casper passar så himla bra i det så det fick bli så. men nu blir det inga mer kläder tills vi åker till gekås om en månad. inte för att han behöver några då heller iof, lr jo lite sommarkläder men det är ju inte lika dyrt. tror jag har lyckats bota mitt dåliga samvete nu...
veckan har varit som vanligt. gått i skolan ganska långa dagar, o eftersom J har gått tillbaka till heltid så har plutten fått gå heltid på dagis. har inte varit några problem, men man får lite dåligt samvete när han får gå mellan halv 8 och halv 5. är lite för länge tycker jag, men vad ska man göra? blir inte så ofta som tur är. o så tog vi ledig igår. hade tänkt o åka till busfabriken, var jättelänge sen vi var där, men när vi kom dit precis före dom öppnad så var det strömavbrott i hela kåken. skulle ta en timme så det var bara att vända. casper var asförbannad men kunde ju inte gör så mkt åt det. fick åka o handla istället o när han ficks sin egna lilla vagn, vart det lite bättre. dessutom fick ha ett par stövlar och ett par skor.

nä, om man skulle försöka läsa lite, hann inte med så mkt igår eftersom casper var hemma. inte för att det är livsnödvändigt men är bara skit på teven o J är ändå inte hemma o plutten sover.
take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar