torsdag 13 januari 2011

rorri

nu har det blivit lite lugnar på alla fronter här hemma. har varit superstressad, nåja, så stressad som jag kan bli, vilket är ganska lite, sen nyår pga allt plugg i skolan och massa tentor hit o dit. men nu har jag kommit i fas med mig själv igen. har inte haft nåt obligatoriskt i skolan på typ hela veckan så har hunnit med lite annat.
casper har gått tillbaka till dagis igen efter nästan en månad. i måndags var han väldigt tveksam i hallen till dagis, men efter 5 minuter extra gick han in som vanligt. tisdagen var värre. han brukar aldrig gråta när jag gick, men då gjorde han det. vet inte vad det var med honom. arg i största allmänhet antar jag.
men det var inget emot vad han var idag. kände för att sälja honom imorse! inget som dög. han skulle bara sitta o kolla på rorri. först tänkte han inte ens äta frukost, åt en slev o sprang iväg till tv. men då sa mamma ifrån, o det var inte populärt. resten av morgonen gick i samma tecken. han ville inte hjälpa till att ta på sig kläderna o tvärvägrade åka pulka till spånkan. men som vanligt så tog det 5 minuter i pulkan innan han kom på att han tyckte att det var rätt kul iaf.

idag har varit en rätt slapp dag, satt på bibblan nåra timmar o gjorde klart en uppgift, sen vart det lunch med L för att sedan åka o hämta plutten på dagis. både jag o johan hämtade idag, caper tycker det är rätt kul när vi kommer båda 2, han är ju liksom inte van vid det.

haha, nu är det helt plötsligt typ 2 timmar senare o jag ska försöka avsluta det här för idag. casper ville ta en lite sväng ner till källaren. slutade med att jag inredde om lite där nere. tog ner några gamla tavlor som har hängt där sen tidernas begynnelse o hängde upp några av våra egna tavlor istället.

men nu ska jag iaf ge mig, behöver dammsuga lite innan casper ska lägga sig. imorrn blir det ledigt både för honom o mig, ska bli skönt. får se vad vi hittar på. ska nog ta mig ner till nordik ob beställa pluttens ny säng!

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar