lördag 8 januari 2011

hektiskt värre

sitter i soffan o kan ta det lite lugnt för första gången idag, känns det som. har haft fullt upp sen året började. tyvärr inget kul alls, bara massa pluggande. i fredags hade jag en omtenta, så den har pluggats på sen i måndags. dessutom passade casper på att bli sjuk, så kunde ju inte skicka iväg honom till dagis som jag hade tänkt. tur att sambon bara jobbar halvtid då. å andra sida har vi ju lycka att ha ett barn som älskar att sova. middagsluren brukar vara minst 3 timmar. lr rättare sagt, han blir väckt efter 3 timmar ;)
i fredags, igår var det ju, dagarna flytter samma just nu, var det dags att skriva fanskapet. klockan sattes på 06.00. har inte gått upp så tidigt på typ 2 månader. värsta var bara att jag vaknade halv 3 på natten (morgonen, hur man nu ser det) o inte kunde somna om! hur jäkla jobbigt som helst. det surrade bara runt massa kunskap, marginalisering, etik, normer o annat skit i huvudet just då.
hur som helst så kändes det bra efter tentan. mkt bättre än första gången, så den här gången är jag nästan säker på att jag klarade det. men man vet ju aldig, den som lever får se.
o så nu på måndag har vi nästa tenta. så som sagt,det är bara att sätta igång o plugga. tur då att man har en någorlunda förstående pojkvän när jag sa att jag kommer vara frånvarande hela helgen. känns skit jobbigt att behöva säga ifrån när casper vill vara med mig, men som tur är har dom inte varit hemma så mkt. o så idag passade johan på att åka till bauhaus o köka ett bubbelbadkar. här ska det sättas igång att riva väggar i renovera på riktigt. snart iaf. får se hur lång tid det den här gången. har sagt att jag gärna vill ha bort allt skit ur gillestugan innan jag fyller iaf. just nu ser man knappt golvet där inne, o 90 % är inte ens vårat skit!

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar