söndag 13 september 2009

sthlm i mitt hjärta

nja, inte riktigt. skulle aldrig komma på tanken o flytta till sthlm, räcker gott o väl o besöka så där 2 grr om året. no offense 08 men jag är inte stadstypen.
ja, så var ju då i sthlm i fredags. åkte halv 8 på morgonen med SJ, inga som helst problem, var dubbeldäckare så bara köra i vagnen. var värre hem men kommer ditt senaren.
som på den gamla goda tiden fick man vara lite fjortis igen o leka stalker. o tro mig, det var verkligen ett jäkla spring överallt. åkte från det ena hotellet till det andra. för er som inte har hängt med så var Backstreet Boys i stan för att göra lite promo för skivan This is Us som släpps den 7 oktober. o troget fan som jag varit sen typ 98 var jag ju tvungen o åka upp en sväng. är ju inte långt trotts allt. dom senaste åren har dom bott på Rival så åkte ju såklart dit det första vi gjorde. men icke. var väl där 2 timmar lr nåt men inte en suck. åkte vidare till Sheraton men inte där heller, sist men inte minst Grand, verkade rätt. men var typ fel det med. var hotellet bredvid Grand. var ingen som ens visste att det låg ett hotell där :-P nån timme till lr 2 där fick vi napp. vi, var väl 9 tjejer plus några till som kom efter ett tag. allt som allt var vi väl 20 pers framåt eftermiddag lite skillnad från typ 500 pers i slutet av 90-talet. gör inte mig nåt. mer boys för oss liksom =) o Casper var hur gullig o duktig som helst som vanligt. har verkligen världens bästa bebis! han vart själv kändis några gånger.
Brian och AJ kom ut framåt 2 tiden så var bara fram med penna o papper. Jessica fick ta hand om kameran. hade ju en liten plutt o håll i oxå. han fick ju inte missa sitt första stora kändismöte. på tal om kändismöte, kom blivande prinsen förbi när vi stod där ute o vänta! lite kul. o så såg vi Johan Glans och Tommy Nilsson. Efter första möttet begav vi oss efter många om o men till Munchen Brygeriet där Rix FM ligger. där sprang vi på Gert Fylking. han är mkt trevligare i verkligenheten än han verkar vara på radion...

sen tillbaka till Hotellet efter vi hade ätit. fick vänta ytligare en timme lr 2 men sen kom Nick ut. Jag fick det jag var ute efter, hans autograf på Unbreakble, var den enda jag saknade från förra gången. efter det var det slut på galenskaperna o vi tog oss tillbaka till station vid 6 tiden för att åka hem.
åkte med Veolia Transport hem, som var billigast så vart så. om du har barn eller barnvagn här är ett tips: ÅK ALDRIG MED VEOLIA TRANSPORT! för det första gick inte barnvagnen igenom dörrarna! var för smallt. så fick välta hela jäkla vagnen för att komma in. för det andra var det hur otrevlig personal som helst. fick ingen hjälp whatsoever! för det tredje har dom inga vanliga sittplatser uta bara sovhytter med 6 platser i varje. för det fjärde var det varmt o trångt som fan! o för det femte...nä, det var nog bara det jag kom på. men allt som allt vart det en lyckad resa o casper tyckte nog att det inte var jättehemskt. var mest jag som tyckte det var lite småjobbigt i sthlm med tunnelbana o allt det där. men gick mkt bättre än jag hade hoppats på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar