onsdag 23 september 2009

nya upptäkter

tråkig vanlig onsdag. tråkigt o trist väder. så vad gör man då? städar såklart! jippi! lr inte... har städat o rensat vårt städskåp. det behövdes kan jag säga. hur mkt skit som helst. så nu är det fint o snygg där igen. stolt =) ska ta tag i förrådet sen med. bävar redan!
har gjort en ny upptäkt idag. min mobil (som jag haft i över ett år...!) går o koppla in i datan så man kan överföra bilder o videor o allt sånt! trodde inte man kunde det med den jag har men så hittade jag kartongen när jag städade. låg cd skiva o kabel o allt i. så testade. o simsalabim! hur glad som helst. har ju tagit en del kort på plutten med nallen som man skulle vilja ha på datan o senare framkalla.

Casper uppdatering

Vikt: 9170 gr

Längd: 68 cm

Var på BVC i slutet av föra veckan för halvårskontroll. allt såg bra ut o han växer så fint. får massa beröm varje gång vi är där. börjar nästan bli lite pinsamt. men antar att man ska vara glad så länge han går upp o växer som han ska. det enda som läkaren reagerade lite på var att han syn på västra ögat verkade vara lite svagare. han skelar ju. korsfixerar (kollar åt höger med vänster öga o vice versa). så dom bestämde sig för att skriva ännu en remiss till ögonläkaren på vrinnevi för att vara säker på att det inte var nåt allvarligt. lite läskigt men ser gör han ju med båda ögonen, kanske bara är så att han inte kan fixera blicken lika bra med vänster. han tar nämligen inte mkt saker med vänster så läkaren trodde att det kanske vara för att han inte ser dom. vi får se. tur att det finns experter. o tur att det är gratis. vi svenskar klagar jämt så förbannat på vår sjukvård. men tror mig, vi har en förbannad tur som har gratis sjukvård i Sverige! trust me, ni vill inte ha det som i USA. Jag blev sjuk när jag var där, migrän lr nåt liknande så fick gå till läkaren. bara besöket gick på ca 700 spänn o medicinen var lika dyr så ett enda läkarbesök kostar över 1500 kr där borta. här kan du bara knalla in på närmaste vårdcentral o bli undersökt. ok, det kanske tar några timmar men det är det fan värt! så var det sagt oxå =) ska väl ta tag i det där förrådet

här är några bilder från en sensommar promenad från föra veckan btw. o bilder från telefon såklart!


take care!


Underbara sommarsverige!


Första fotbollsmatchen!




Från BB



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar