tisdag 10 januari 2012

LCHF

så var jag oxå lurad.... har fått för mig att vi ska testa på LCHF metoden för att eventuellt gå ner i vikt o må lite bättre i både kropp o själ under året som kommer. o måste faktiskt säga att J än så länge har varit rätt positiv inställd till detta. var till o med han som köpte böckerna. men så har vi ju sagt (läs jag...) 50 kr på ett år. för hela familjen asså. självklart inte C, där går min gräns! bantning o dieter för barn som inte behöver det... nä, snarare är det nog så att en av katterna skulle behöva hoppa på bantningen. lr bantning, jag ser det inte som bantning. har slutat med det där att banta, hjälper liksom inte. ser det mer som att ändra kosten till det bättre, men fortfarande faktiskt äta mat. träna lite mer o äta lite mer hälsosamt är nog rätt medicinen.

på lördag är det äntligen invigning av nya Friskis lokaler, så dit ska vi försöka hinna med i helgen. ska köpa träningskort till J oxå, han har nog aldrig ägt ett sådant nån sånt i hela sitt liv. så det ska bli spännande. bästa med nya stället är att dom har tagit sitt förnuft till fånga o gjort ett barnrum! kan man ju till o med ta med barnet medan man tar en sväng i gymet. slippa det där med barnvakt varenda gång man känner för att träna...

för övrig funderar jag fortfarande ihjäl mig på hur jag ska lösa mitt malmö/london problem. det går ett nattåg från malmö o hem, lr natt o natt, vet jag inte om jag kalla det för det går redan halv 11. SJ har inte fattat det där med natt är efter 12... så om det är nån som känner att dom vill köra hem mig o en kompis från malmö på kvällen den 13 maj så hör gärna av er! som det ser ut nu kommer vi ta tåget ner o J hämtar oss på kvällen. jag pallar liksom inte att köra både ner o hem på en o samma helg. är ju så förbannat långt! speciellt när det är mitt i natten. ännu ett problem är ju att jag måste vara hemma innan typ 6 lr nåt, för att sedan packa om o åka vidare till skavsta för att ta flyget till London. Puh! blir svett redan nu....

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar