lördag 5 november 2011

det där med kvällar....

ja alltså det där med att sambon jobbar kväll/natt har jag funderat lite över. varför? för att J jobbar natt var 4:e vecka o har gjort det den här veckan. dom flesta jag känner som har sambos som jobbar nätter tycker att det är skitjobbigt. jag är väl lite konstig då då, men jag tycker att det är ganska skönt. självklart skulle jag helst vilja att han slapp jobba nätter, men nu är det som det är, inte mkt att göra åt saken. men grejen är den att jag får chans att göra precis vad jag vill på kvällarna. det är lugn o skönt när plutten har gått o lagt sig o jag får välbehövlig egentid. jag skyller på vattumannen i mig, jag har ett stort behov av att vara själv då o då. så därför klagar jag inte värst mkt över att J jobbar nätter då o då. det som är jävligt jobbigt är dock att man blir skitirriterad på varann av nån anledning när man inte ses. det borde ju vara tvärtom kan man tycka. att man inte vill annat än att mysa o så när man inte ses så mkt, men när J's nattvecka kolliderar med mina kvinnliga hormonrubbningar, blir det katastrof! som den här veckan. har inte gjort annat än att gnälla o vara asirriterad på honom, men jag kan inte gör nåt åt det. försöker, men det går liksom inte...

men ska iaf försöka ta igen lite missad tid ikväll då det blir biomys medan plutten ska få provsova hos farfar. nästa helg ska vi nämligen iväg till västkusten på dop o bröllop o gekås på vägen hem, så casper ska vara hos farfar hela helgen. har inte hänt förut så tänkte att det kunde vara bra att testa helgen innan så att han är någorlunda van. han sover liksom alltid hos mormor o morfar i vanliga fall men nu ska ju dom oxå med ned till västkusen så då får vi försöka hitta på nåt annat istället. hoppas att det går bra, men det ska det nog. jag är inte speciellt orolig. bara över att farfar skämmer bort casper så förbannat, med glass o godis o sånt, men det är ju bara över helgen, så vi ska nog överleva. J är nog mer nojig än vad jag är, men så är det alltid. jag är den lugn i förhållanden medan han är hönsmamman.

nu ska jag packa väskan o ta med mig plutten till badhuset tänkte jag. har en känsla av att vi inte kommer att vara ensamma där idag.

take care!

1 kommentar:

  1. Där är nog du o jag väldigt olika, för jag skulle nämligen aldrig fixa att ha en karl som jobbar borta... Jag är alldeles för beroende av närhet och den där vardagliga kärleksbekräftelsen.

    SvaraRadera