tisdag 7 februari 2012

varför...

varför är sakerna borta när man väl ska ha dom?! när man inte behöver dom ligger dom överallt o skräpar men inte när dom behövs! just nu letar jag efter sladden till kameran för jag tänkte ladda upp lite bilder, men då finns sladdjäveln ingenstans! irriterande till max... ja, ja får väl fortsätta letande senare.

jag borde egentligen läsa, men jag har nog aldrig läst en så tråkig bok som jag försöker ta mig igenom för tillfället. religionssociologi... suck! bara namnet gör ju att man jäspar. religionen tycker jag egentligen är intressant men inte när man måste läsa såna här böcker med 3000 olika gubbar från 1200-talet som pratar om varför människan blir religiös.

på tal om religiös hade jag äran att få vara med på bröllop i helgen. var riktigt fint o mkt god mat såklart! fick dock rycka in som barnvakt till brudparets 2 småttingar på kvällen, men det gjorde inte så mkt. man får ju ställa upp när det krisar. o så i söndags var det dop, eller namngivning heter det väl, för det var ingen kyrka med "riktigt" dop lr så.

i o med alla dessa kyrkobesök plus kursen i skolan, har jag själv börjat fundera över om jag är troende. för mig är tro ett väldigt individuellt och personligt ord. jag skulle säga att jag tror, men vad det är sen är helt annan sak. något tror jag på men det behöver inte betyda att det är just Gud jag tror på, lr hur? jag tror att det finns något som är större än oss själva men för det tror inte att det krävs att man ber eller offrar eller vad man nu väljer att göra. sen är jag väl som alla andra vanliga svenssons, vi tror lite mer när vi går igenom nåt jobbigt. va filosofisk jag blev nu.... dags att lägga av o läsa religion tror jag. man börja tänka för mkt.

o på tal om bröllop åter igen: om det händer mig nån gång i livet skulle jag vilja ha den här underbara låten på mitt bröllop på något sätt.

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar